У НБУ нагадали власникам платіжних карток, як не стати жертвами шахраїв

Національний банк України (НБУ) попереджає про зростання кількості випадків нового виду шахрайства – крадіжки даних платіжної картки за допомогою систем зовнішніх інтерактивних голосових відповідей (IVR).

Як повідомляє видання "Сегодня", в цій схемі держателям платіжних карток дзвонять не самі шахраї, а запрограмовані ними роботи, які від імені "банку" просять надати інформацію про платіжну картку або логін/пароль від веб-банкінгу, які необхідні для здійснення платежу.

В НБУ нагадують: "Дані платіжної картки (номер картки, термін її дії, код CVV/CVV-2, ПІН-код до карти), логін/пароль для входу у веб-банкінгу, є конфіденційними і не повинні їх надавати іншим особам (у тому числі працівникам банків, в яких відкриті карткові рахунки)".

Працівники банку ні за яких обставин не мають права дзвонити клієнту із запитом такої інформації, підкреслюють в НБУ.

"Повний номер карти, слово-пароль, сума і дата останнього зарахування на картку можуть надаватися виключно під час проходження ідентифікації під час вашого самостійного звернення в банк", – відзначають в регуляторі.

"Якщо невідомі особи телефонують на мобільний телефон, називаючись працівниками будь-якого банку (служби безпеки, служби моніторингу, контакт-центру), з вимогою провести "ідентифікацію", надати/підтвердити дані карти або надати будь-які інші персональні дані, рекомендуємо негайно припинити таку розмову", – радять в НБУ.

Якщо шахраї все ж отримали дані, НБУ радить негайно звернутися до контакт-центр свого банку (номери телефонів на зворотній стороні платіжної картки), і здійснити блокування картки.

банки_0