Розповідаємо, що таке «Дія.Підпис» і як оформити цю КЕП за 2 хвилини.
Що таке «Дія.Підпис»
«Дія.Підпис» - це кваліфікований електронний підпис (КЕП), який дозволяє підтвердити особистість людини в цифровому вимірі. Це необхідно, щоб підписувати документи, авторизуватися в державних сервісах і отримувати електронні держпослуги.
По суті КЕП - це аналог вашого реального підпису, який ви ставите на важливих документах на папері. Наприклад, здаючи звіт в податкову, вам потрібно його підписати. Але що робити, якщо ви подаєте звіт через інтернет в електронному форматі (наприклад, PDF)? В такому випадку, підписати документ можна за допомогою КЕП - спеціального скрипта, який накладається на документ через сервіс, в якому ви формуєте звіт, а потім зчитується в компетентних органах (в нашому випадку це податкова).
Чому це корисно
КЕП бувають різні. Їх видає податкова, деякі банки та інші сертифіковані центри надання послуг населенню. У більшості випадків, щоб отримати КЕП, потрібно з'явитися особисто з заявою та документами - наприклад, в районне відділення податкової. Але деякі центри дають можливість оформити КЕП повністю онлайн - серед них «ПриватБанк», який дозволяє оформити підпис через «Приват24» для бізнесу. Весь процес займає приблизно 5 хвилин.
Теж саме відтепер можна зробити і через додаток «Дія». Тільки ще швидше і в більш user friendly інтерфейсі. Дві хвилини - і у вас готовий КЕП.
Зараз «Дія.Підпис» можна використовувати в екосистемі самої «Дія», тобто на порталі і в додатку. Крім того авторизація за допомогою КЕП «Дія» вже працює на порталі податкової - з її допомогою можна увійти в кабінет платника податків. Для цього потрібно відсканувати через додаток QR-код.