Тут ранок понеділка починається не з контрольної чи нудного уроку, а з... чаювання. А після уроків дітей практично проганяють зі школи: тим не хочеться додому. У Новоград-Волинському районі, у с. Радовель, функціонує ліцей, який увійшов до списку найсучасніших українських шкільних закладів. Тут 23 класи, майже 400 дітей, а ще 100 дітей у черзі. Про діяльність ліцею розповів каналу Новоград TVМихайло Весельський, меценат, член Наглядової ради біотехнологічного ліцею «Радовель», ідейний натхненник.
У чому головна особливість
Суть освітнього процесу у ліцеї – розвиток дитини, а не навчання чи виховання. Дитина розвивається, коли їй цікаво. Єдиний чинник, який рухає дитиною по-справжньому – її інтерес.
У дворі ліцею скульптурна композиція: барельєф із Беатріче, а навпроти – скульптура здивованого Данте Аліг’єрі. Михайло Весельський каже, що так само мають дивуватися й школярі усьому, чому навчають у школі.
Схоже, діти справді здивовані й зацікавлені, бо їх доводиться після уроків силоміць відправляти додому.
Навчання стоячи та шведські стінки: все, аби діти не втомлювались
Підхід до навчання унікальний. І перше, про що подбали – зручність для дітей. Взяти хоча б меблі. Вони лиш віддалено нагадують звичайні шкільні парти. Їх можна як завгодно поєднувати між собою. Меблі робили під замовлення. Є й для занять стоячи, причому школярі стоять босими ногами на килимку. Це щоб промасажувати ступні та зняти втому, яка виникла при сидінні. Кожних 15 хв вчитель ротує тих, хто стоїть і тих, хто сидить.
Також у класах є шведські стінки, де діти висять, лазять, граються. Головне, аби вонирозвантажили хребет. А на стелі облаштували офтальмологічний тренажер: діти протягом певного часу пробігають очима по відповідних лініях, розвантажуючи зорову систему.